Ebben a részben egy kicsit a Csintex termékek különlegességével foglalkozom, azzal, hogy hogyan lehet egy terméket a legtökéletesebbre készíteni, úgy, hogy még a versenytársak is elismerjék azt.
A gazdasági válság ellenére, a Csintex Kft.- nek csak minimális mértékben csökkent a kereslete, és az árak sem emelkedtek számottevően. Sőt, sikerült egy kölcsönös bizalomra épülő, partneri kapcsolatot kiépíteni a Metroval, ami a mai napig sikeresen működik, és értékes tapasztalatokat szerzett belőle. Kovács Lajos:
„ A Metro vezetői ismerték, ismerik a termékeinket. Így kölcsönösen kerestük egymást. Az tény, hogy nekünk magyaroknak szokatlan az ott lévő szigor, és fegyelem, szervezés. Meg kellett tanulni/ezt is/.”
Pedig szerintem, pontosan ebből a féle szigorból és fegyelemből kellene minden magyar szakembernek tanulnia egy keveset, és nyitottnak lenni azokra az újításokra, ami elengedhetetlen a fejlődés érdekében. Kovács Lajos pontosan tudja ezt és nem szégyell tanulni még most sem. Ezért lettek kiváló minőségű termékei széles körben ismertek és egyediek.
És ezt a minőséget nem csak elérni nehéz, de folyamatosan szinten is kell tartani azt. Ehhez pedig egy nagyon összetett, több szempontot figyelő, vevőközpontú, kutató- és fejlesztőmunka szükséges.
A munkaruha készítése, az anyagválasztással kezdődik, és ebben nem ismer tréfát a cég. A brand ezt nem engedheti meg magának. „Ebben a kérdésben nem vagyunk kompromisszum képesek. Sok anyagot kipróbálunk, vannak standardjaink, amit minden esetben elvárunk az anyagtól.”
A fejlődés pontos irányát, és a kereslet alakulását mindig nagyon nehéz előre meghatározni, pedig aki jobban felkészült és alkalmazkodóbb, az lépéselőnybe kerül a versenytársakkal szemben:
„…van egy irány, amit mi találunk ki. Van egy irány, ami a nemzetközinek nevezhető, van egy irány, ami klasszikus. Nos, mindbe próbálkozunk. Persze nem mindig, nem mindenben, nem mindenhol találjuk el azt az ízlés világot, ami tetszik a tisztelt vevőknek. Nem is lehet mindent eltalálni, hiszen a húszas korosztálynak egész más az elképzelése dolgokról, mint mondjuk az ötvenes korosztálynak, és ez így van jól. Ettől halad előre a világ. Technikailag is fejlesztünk. Van olyan fejlesztésünk, amit mi találtunk ki és ma már szinte mindenhol úgy csinálják, ez jó, jó érzés, hogy adtam valamit a szakmának, a világnak, Persze fejlesztünk az anyagok terén is. Egyébként ez a legnehezebb. Európában már nem nagyon van textilgyár. Tehát ami van, abból dolgozunk. Az egy másik kérdés, hogy hogyan dolgozzuk fel egy másik kinézetre az alapanyagot, mondjuk hímzéssel. „
Kovács Lajos pontosan tudja, hogy a változó piachoz, és a változó körülményekhez, hogyan kell alkalmazkodni és viszonyulni, ha stabilan az élvonalhoz szeretne tartozni, a munkaruha világában.
forrás: www.ruhazkodas.blog.hu
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: