“Imádnivaló balatoni kliséket” nyom pólóra az új balatoni ruhamárka, a Balcsi Original. De miért menő a lángos, lehet-e a Balatonnál élni, és lesz-e a Balaton az álmok földje? Hlavaty Tamást, a Balcsi Original egyik kitalálóját kérdeztük.
Újabb balatonos pólók törnek a piacra a DORKO kollekciója után. A Balcsi Original viszont nem csak egy kollekció, hanem egy komplett márka. A webshop már elindult, a pólókat hamarosan a ONE Fashion Store-ban is meg lehet kapni. A márka ötlete a reklámszakma két budapesti zsoldosától, Hlavaty Tamástól (képünkön) és Török Csabától származik, akik közül előbbi válaszolt a We Love Balaton e-mailben feltett kérdéseire.
WLB: A honlapotokon a közhelyes, mégis rajongott Balcsi életérzésből indultok ki: lángos, Balatonra vonatozás, nyári randevú. Hogyan lett ebből egy ruhamárka ötlete?
Hlavaty Tamás: Lehet, hogy hülyén hangzik, de vannak klisék, amiket imád az ember. Ilyen a meccsnézés a haverokkal, a hétvégi berúgás, és persze ilyen lemenni a Balcsira és végigzongorázni a teljes repertoárt. Az ötlet azonban nem innen pattant ki. Nagyjából egy éve épp az @RC-ra ötleteltünk Török Csabival, a Balcsi Original másik alapítójával. Az egyik poszter ötlet kapcsán jutottunk arra a felismerésre néhány éles kanyar után, hogy a Balatonnak sosem volt saját márkája. Bármilyen merchandise, ami kapható, igazából vállalhatatlan a fiatalok és a turisták számára, miközben iszonyatosan trendi lett a tó: fesztiválok, bel- és külföldi turizmus, stb. Érdemes szétnézni a neten, mekkora a rajongás – az Instagram nem hazudik. Szóval a Balcsi megérdemel egy saját brandet! Ezt tűztük ki az árbocunkra.
WLB: Kimész az utcára, bemész a kisboltba, biztos, hogy szembejön veled egy pálmafás póló, Hawaii és egyéb egzotikus helyek felirataival. Lehet a Balaton is ilyen lokális, pólón hordott álmaink földje?
H. T.: Az elérhető, vagy megélhető álmoké. De lehet, hogy ez is túlígérés, az is bőven elég, hogy egy fantasztikus tájegység, remek adottságokkal, gyönyörű helyekkel. Akár benne vagy, akár mellette, vagy fölötte, lenyűgöz. A Balaton alanyi jogon lett cool brand, ugyanúgy, ahogy az utóbbi években Budapest is. Pont ezért hiszünk benne, hogy egy füredi látkép, vagy egy zamárdi hangulatfotó pont olyan jól működik egy szépen megnyomott pólón, mint Los Angeles vagy Hawaii, ami minden szempontból messze van tőlünk, miközben van olyan hely, amihez kötődünk, és amire büszkék lehetünk. Rövidtávú terveink között szerepel is egy ilyen kollekció, de erről picit később.
WLB: Érsekújvárról jössz, Budapesten élsz. Hol és miért vetett partra a Balaton?
H. T.: Sőt, igazából Érsekújvár mellől, egy vágparti kis faluból, szóval én is víz mellett nőttem fel, még ha hamar Magyarországra is eveztem. Csabi szintén határon túli születésű, Nagyváradról származik, szóval sok közös van bennünk, azon kívül is, hogy a reklámügynökségnél, ahol dolgozunk, másfél éve egymás mellett ülünk. A Balaton szeretete is ilyen közös pont. Bár nekem nincsenek gyerekkori emlékeim a Balcsiról, én is hamar a vonzásába kerültem. A barátnőm például balatonaligai, így gyakran leutazom, Csabit pedig szinte csak Füreden lehet megtalálni hétvégénként a nyár folyamán.
WLB: Északi vagy déli part?
H. T.: Buda vagy Pest? Stones vagy Beatles? Ezek mindig megizzasztanak. A „mindkettő” megúszós válasz, úgyhogy inkább azt mondom: „south coaston” többet lógok, de észak is ugyanúgy közel áll hozzám. Sajna egy csomó településre nem csekkoltam be eddig, úgyhogy egy bringatúrával még tartozom magamnak és meg is ejtem, mielőtt joggal kapnám a taslit valakitől, hogy nem is csavarogtam körbe a tavat. Van egy bringád? Az enyém épp ma jött szét.
WLB: Szerinted a Balaton életérzés inkább a ragacsos olajos lángos a bódébüfében, vagy a menő füredi helyek urbánus hangulata? Mit kell szeretni a Balatonban?
H. T.: Ha csak az egyik lenne, nyilván az igény is fele ekkora lenne iránta. Pont attól vonzó, hogy mindenki megtalálja azt, ami miatt szereti, sokszor egy partszakaszon vagy strandon belül. A kollekcióinkban is próbáltunk minden Balaton-szeletet (nem, ez nem egy fizetett hirdetés) megmutatni, és úgy csavarni a dolgokon, hogy trendi legyen a végeredmény, akár tipós designról, akár színes mintákról legyen szó. Így a termékek belépőt jelentenek a Balcsi Original klubba, és a tagok pont ahhoz az életérzéshez tartozó darabot vehetik magukra, ami szerintük a legjobban magába foglalja a hely esszenciáját.
WLB: Élnél a Balatonnál, vagy szigorúan csak egy nyári célpont, ami után szeptember 1-től lehet vágyakozni?
H. T.: Ezek nyilván szubjektív és életkor-függő dolgok. Ha pár évtizeddel később kérdezel, azt mondom majd: máshol nem is nagyon tudnám elképzelni a nyugis napokat. Most valahogy úgy vagyok vele: imádok lemenni, és jó visszajönni is, hogy aztán megint legyen mit várni. A mozgásban hiszek. És abban is, hogy szeptemberben, decemberben vagy márciusban ugyanolyan izgalmas hely a Balcsi, még ha a bikinis csajok száma lényegesen csökken is…
WLB: Mi a cél a Balcsi Originallal? Elhozni egy életérzést a budapesti bulinegyed trendi világába, vagy levinni a bulinegyedet a Balatonra?
H. T.: Amikor kitaláltuk ezt az egészet, annyira beleszerettünk, hogy sok más ötlettel ellentétben nem hagytuk a kocsmaasztalon, nem hagytuk, hogy ne legyen belőle semmi. A pozitív visszajelzések is adták alánk a lovat, szóval, ahogy korábban is említettem, szeretnénk, ha minél többen csatlakoznának a közösségünkhöz, és hogy idővel egy igazi magyar lovebranddé nője ki magát a dolog. A tagságihoz egyedi tervezésű termékeket adunk, de nem csak a fazonokba vittünk bele kreatív megoldásokat, hanem a csomagolásba, körítésbe is, és rengeteg tervünk van a jövőre vonatkozóan. Úgy érezzük, a bulinegyedben is abszolút működik a Balcsi Original, ahogy a víz mellett is – nem kell levinni, szépen keveredik magától ez a két közeg. Jóval közelebb van egymáshoz, mint 100+ kilométer…
forrás: welovebalaton.hu